Traktory řady Forterra vynikají svou robustností a sílou. V řadě Forterra najdete hned 3 varianty: Model Forterra CL disponuje čtyřválcovým motorem s výkonem v rozsahu od 96 do 136 koní a převodovkou 24/18. Forterra HSX je vybavena modernější převodovku 30/30 s hydraulickou reverzací. Nejvyšší model Forterra HD přináší vyšší výkon (až 147 koní), má robustnější tělo, odpruženou nápravu a multifunkční ovládací panel.
Úsporné motory ZETOR s 16ventilovou hlavou pochází z vlastního vývoje a výroby. Konstrukce motoru je přizpůsobena na míru konkrétnímu modelu, což je zárukou dlouhé životnosti, optimálního provozu a nízké spotřeby pohonných hmot. Motory splňují emisní normu Stage IV / Tier 4 a nezatěžují tak životní prostředí nadbytečnými škodlivinami.
Výkon 96-147 koní optimalizované spalování motoru vede k nižšímu tepelnému zatížení, nižší spotřebě a vyšší tažné síle.
Pro modelovou řadu Forterra si ZETOR vyvíjí a vyrábí své převodovky sám. Větší počet využitelných převodových stupňů udržuje motor v optimálních otáčkách při práci na poli i při transportu. Tím drží spotřebu paliva na nízkých hodnotách. V nejpoužívanějším pracovním rozsahu 4–12 km/h se můžete spolehnout až 13 převodových stupňů. Ke komfortnějšímu řazení a jednodušší obsluze traktorů Forterra přispívá i funkce automatického násobiče krouticího momentu, která zabezpečuje automatické řazení stupňů násobiče v závislosti na otáčkách motoru. Forterra HSX a Forterra HD je od roku 2018 vybavena inovovanou ECO40 převodovkou. Nová převodkovka umožňuje dosažení max-imální rychlosti (40 km/h) při nižších otáčkách (1800 ot./min). Tato optimalizace vede k úspoře paliva až o 18 % a snižuje hluk a opotřebení motoru.
Přední odpružená náprava je u modelu Forterra HD (standardně) a Forterra HSX (na přání) je vybavena nezávisle odpruženou přední nápravou, která je konstrukčně složena ze dvou samostatných a nezávisle odpružených polonáprav. Náprava má díky menším odpruženým hmotám vyšší absorpční a tlumicí schopnosti, a proto je docíleno nižší hladiny vibrací.
Mechanismus nezávislého zavěšení kol je technicky velice podobný více prvkovému automobilovému zavěšení kol, proto je jízda v traktorech Forterra HD a Forterra HSX tak pohodlná jako v osobním automobilu.
Nejvyšší model Forterra HD je vybaven 100% uzávěrkou obou diferenciálů a souvraťovou automatikou. Souvraťová automatika snižuje počet úkonů při každém otáčení na souvrati, zjednodušuje tak obsluhu stroje a zajišťuje lepší manévrovatelnost. Tento systém spočívá v kombinaci automatického ovládání přední hnací nápravy 4WD, uzávěrek diferenciálu a zadního vývodového hřídele.
Traktory ZETOR FORTERRA jsou standardně vybaveny elektrohydraulickou regulací tříbodového závěsu, která zajišťuje vysokou efektivitu při práci s přípojnými zařízeními. Pro zjednodušení a zkvalitnění práce na poli je stroj Forterra HD vybaven souvraťovou automatikou.
Unikátní systém HitchTronic získal po svém uvedení řadu odborných ocenění. Jedná se o unikátní systém automatické regulace zadního tříbodového závěsu. Při použití tohoto systému není nutno nastavovat druhy regulace a jejich citlivost. Regulační systém totiž sám měří odpor půdy a podle aktuálních hodnot upravuje nastavení tříbodového závěsu.
5-7 %
Systém HitchTronic zvyšuje produktivitu vaší práce a zároveň sníží spotřebu paliva zhruba o 5 až 7 %.
V kabině traktoru Forterra si užijete pohodlí v každém terénu. Při práci oceníte výborné ergonomické řešení. Kabiny traktorů ZETOR jsou prostorné a jízdní komfort zvyšuje i odpružení kabiny.
Model Forterra HD je navíc vybaven multifunkčním panelem, na kterém jsou sdruženy všechny důležité ovládací prvky. Řidič má vše potřebné po ruce – od ovládání hydrauliky až po aktivaci souvraťové automatiky.